maandag 11 juli 2011

how-to: Ethnic tribal nail art

De laatste tijd zie ik veel ethnische of tribal prints in de winkels hangen. Toen ik googelde op tribal prints zag ik zulke leuke patroontjes en kleurtjes voorbij komen dat het me inspireerde tot deze kleurrijke en zomerse ethnic tribal nail art. Je hebt een striper en een dotting tool nodig, maar verder is het een vrij gemakkelijke tutorial. 







Wat heb je nodig? Je mag natuurlijk zelf bepalen welke kleurtjes je kiest, maar felle kleurtjes zorgen voor het beste ethnische effect. Ik koos voor felrood, kobaltblauw, turkoois en een witte striper. De striper en dotting tool komen van Mardymakeupshop.nl vandaan.




1. Lak je nagels met een basecoat en een dekkende laag basiskleur (rood).
2. Lak een afstekende kleur (kobaltblauw) in het midden van je nagels.
3. Trek witte strepen naast het blauwe vlak.
4. Trek witte zigzag lijnen op het blauwe gedeelte en trek ook witte lijnen bij de buitenkant van je nagels.
5. Pak je dotting tool en de turkoois lak en zet stipjes tussen de zigzag lijntjes, zoals op de foto's hieronder.
6. Laat alles goed drogen en voorzie je nail art van een laagje topcoat.




Succes en enjoy! In slechts een paar eenvoudige stappen hebben jullie een zomerse en gekleurde nail art op je nagels zitten. Het zou gaaf zijn als de kleuren bij je (ethnic/tribal print) outfit passen, of laat ze juist opvallen door verder geheel in het zwart te gaan. Ik heb nog meer ethnic prints gezien waarmee ik leuke how-to's kan maken, dus binnenkort weer een andere variant online!

Als er nog suggesties zijn, let me know!

Until next time,
Serena Verbon