vrijdag 15 juli 2011

Hotspot: Strictly Utrecht

De fashionstore Strictly is ooit gestart in Eindhoven en heeft zich vervolgens uitgebreid naar Utrecht en is sinds kort nu ook in Rotterdam te vinden. Mijn nichtje Maren is filiaalleidster in het pand in Utrecht en via haar leerde ik deze winkel kennen. Ik kom Maren wel eens begroeten of ophalen omdat we samen gaan eten tijdens haar pauze, maar ik kan de winkel nooit verlaten zonder iets te kopen. Ook deze keer moest ik er weer aan geloven... Klik snel verder voor overzichtfoto's en meer informatie over deze Utrechtse Hot Spot!




Strictly Utrecht ligt aan Oudkerkhof 27, in het centrum van Utrecht. Ondanks de centrale ligging bevindt Strictly zich niet perse in de 'wandelroute' en als je als newbie in Utrecht komt denk ik niet dat je de winkel snel zal tegenkomen. Gelukkig ben ik er om jullie op de hoogte te stellen van alle Utrechtse Hot Spots! 



Als je op de oudegracht loopt, aan de kant van de H&M en de Zara, en de gracht volgt tot aan de grote boekenwinkel Broese kom je op een gegeven moment aan het einde van de gracht. Aan de overkant zie je de Winkel van Sinkel en zo'n beetje rechtvoor je zie je het Stadhuis. Voor het Stadhuis ligt een pleintje, die steek je over. Je gaat niet rechts het straatje in die langs de gracht loopt, maar rechtdoor, richting het straatje die naar oudkerkhof leidt. Oudkerkhof bevat de wat luxere en exclusievere fashion stores, waaronder Strictly. Naast restaurant Havana, op nummer 27, is de ingang.




Strictly is een heel stijlvol en luxueus ingericht met glanzende zwart en blinkend goud. Er is een gedeelte met dameskleding en herenkleding, dus je kan met een gerust hart je vriendje meeslepen. De winkel wordt door Maren ingedeeld en zij houdt er van om alles op kleur en style te hangen, iets wat ik persoonlijk erg handig vind.




Strictly heeft verschillende merken hangen, maar vaak zijn het voor mij onbekende merken uit Italie. Ook hangen er bekende merken zoals Supertrash en Liu Jo. Van elk kledingstuk kopen ze er maar een paar in per maat, dus ben je je ervan verzekerd dat niet half Utrecht rondloopt met jouw aankoop. Door de kleine oplage is er daarom gedurende het jaar een wisselend assortiment. Elke keer als ik Strictly inloop, eens in de zoveel weken, hangt er steeds een nieuw assortiment. Superfijn, want zo raak je nooit uitgekeken.




Hoe zal ik de style van Strictly omschrijven? Heel simpel: mijn style. De kleding is vrouwelijk maar ook stoer. Sexy en getailleerd of juist wat losser. Strictly's kleding is altijd up to date naar de laatste mode, maar er hangen ook zeker klassiekers tussen die zowel trendy als tijdloos zijn zoals jasjes, colbertjes en spijkerbroeken. De kleding is kwalitatief erg goed en de ontwerpen zijn wat exclusiever. Er wordt veel op details gelet. Strictly heeft altijd verschillende stylen in hun winkel hangen; romantisch en lieflijk, stoer en rock & roll, wat chiquer en casual en ook een beetje basis en sportief. Toch is alle kleding overduidelijk 'Strictly'.


Achterin de winkel is een verlichte trap naar de kleedkamers toe. Het zijn hele luxe kleedkamers, met vloerbedekking, een kroonluchter en Victoriaanse spiegels. De wanden van de pashokjes reiken bijna tot aan het plafond en gaan dicht met een dik zwart velours gordijn. Het straalt de luxe van een kasteel uit, maar toch ook weer de huiselijkheid van een huiskamer. Het sfeertje in de kleedkamers is in elk geval goed, je voelt je er direct thuis en je voelt je ook niet zo bekeken. 

Als je je hoofd om het gordijn steekt zal er altijd een verkoper voor je paraat staan om je te helpen. Een andere maat of een andere kleur? Ze halen het voor je. Ook geven ze je gratis eerlijk advies. Maren en haar collega's zullen je niets verkopen wat je niet staat. In plaats daarvan geven ze je tips en stylingadvies waar je echt wat aan hebt. Strictly is een winkel waar je heel persoonlijk geholpen wordt, echt 1 op 1. Ze nemen de tijd voor je en helpen je met zoeken naar het perfecte kledingstuk.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat klanten die binnenkomen met 'oh, ik kijk even' ook gewoon lekker met rust gelaten worden. Ze worden niet continue lastig gevallen of 'in de gaten gehouden' zoals je dat soms in andere winkels merkt, dat je de ogen van de verkopers gewoon in je rug voelt branden, weet je wel! Bij Strictly laten ze je lekker browsen, maar als je oogcontact maakt omdat je wat wil vragen dan komen ze je uiteraard meteen helpen.



Strictly verkoopt fantastische kledingstukken waarmee je de show kan stelen tijdens een fashionable feestje, zoals het gouden paletten jurkje van Josh V. Ook verkopen ze kledingstukken die in eerste instantie vrij normaal lijken, maar dan toch nog een apart detail bevatten. Als je je wil onderscheiden van de meute, of als je op zoek bent naar iets speciaals en er iets meer aan uit wil geven is Strictly echt the place to be. De perfecte bruiloftoutfit, de perfecte party top, de perfecte rode loper dress of het perfecte jasje voor tijdens je afstudeer presentatie vind je hier. Prijzen beginnen rond de €40 en kunnen oplopen tot enkele honderden euro's. Kledingstukken van Liu Jo bevinden zich vaak in de hogere prijscategorie, net als leren jasjes.

Hieronder laat ik mijn 3 meest favoriete Strictly items zien van dit moment:




1. Lichtblauwe off-shoulder top met paletten en een vleermuis mouw. Feestelijk, chic, maar ook casual.
2. Minidress van Josh V., bezaaid met gouden paletten en voorzien van een diep decolleté. 
3. Legergroen militairy style leren jasje met schoudervulling en suede details, mooi getailleerd.

Zoals ik in het begin al aangaf kan ik de Strictly nooit verlaten zonder iets af te rekenen. Ik heb een van deze 3 bovenstaande items gekocht. Kunnen jullie raden welke?



Sinds Maren hier werkt heb ik behoorlijk wat Strictly kleding in mijn kledingkasten hangen. Ik word ook altijd geïnspireerd door Maren. Ze ziet er elke dag stylish uit, zelfs al doet ze weinig moeite (zoals vandaag, zei ze). Ze heeft er echt feeling voor. Ik laat me dan ook graag adviseren door haar op fashion gebied, want ze is altijd op de hoogte van de laatste trends. Sterker nog, ze lijkt haast altijd voor te lopen op de rest van Nederland.


Momenteel is er sale bij Strictly! Het meeste is al weg, maar ik heb toch nog een mooi sale item gescoord met maar liefst 50% korting. Bij de kassa liggen kaartjes waar je je adresgegevens kunt achterlaten zodat je in het Strictly klantenbestand terecht komt. Ze houden 2 keer per jaar een enorme sale en als je je hebt ingeschreven krijg jij als klant een kaart thuisgestuurd voor nog eens extra dikke korting over de korting heen tijdens de sale. Deze sale periode wordt altijd ruim van te voren aangekondigd en ik kan ze je van harte aanbevelen, zeker als hun prijzen eigenlijk net iets boven je budget liggen.

Mocht je naar Utrecht gaan en op zoek zijn naar een mooi kledingstuk, of je wil gewoon lekker snuffelen, breng dan zeker even een bezoekje aan Strictly. Doe de groetjes aan Maren voor me!

Happy shopping!

Until next time,
Serena Verbon