maandag 27 juni 2011

They can sing too?!

Ze is prachtig, ze is een getalenteerd actrice en nu schijnt ze ook nog eens te kunnen zingen! Soms is het niet eerlijk verdeeld in het leven, nietwaar? Eva Mendes is het gezicht van de geur Angel by Thierry Mugler en toen ze tijdens het opnemen van de campagne wat deuntjes meezong op 'The Windmills of your Mind' (het liedje dat men had uitgekozen voor deze campagne) bedachten ze spontaan dat het veel cooler zou zijn als Eva herself het liedje zou inzingen. Na de klik nog meer acteurs en actrices die een aardige noot kunnen zingen.



Je verwacht het gewoon niet. Dat acteurs en actrices kunnen toneelspelen is natuurlijk logisch en ze hebben er alles voor over om hun rol zo goed mogelijk weer te geven. We zien ze kilo's aankomen of kilo's afvallen voor hun rol (iets wat bijna altijd een Oscar oplevert). We zien ze de sterren van de hemel dansen, hun eigen stunts uitvoeren, kilometers rennen op naaldhakken en hun hoofd kaalscheren. 'Is er iets wat ze niet kunnen?' vraag je je misschien af.

Well eh, no. De meeste acteurs en actrices kunnen namelijk ook nog eens de juiste toonhoogte aanslaan en er een aardige karaoke hit uitpersen. Het is grappig om ze te zien zingen omdat je niet weet dat ze het kunnen, totdat ze het doen.

Gwyneth Paltrow hebben we natuurlijk horen zingen in Glee, maar voor haar nieuwste film Country Strong zingt ze ook alles zelf in. Deze film lijkt me trouwens een echte must-see, ik ben GEK op country (reminds me of Texas en er zit zo veel gevoel in de songs) en Gwyneth Paltrow en Leighton Meester samen lijkt me een goede en verrassende combinatie. Lekker veel drama deze film.

Trouwens, Leighton Meester kan er zelf ook wat van. Pas nadat ik de clip zag van Good Girls Go Bad van Cobra Starship wist ik dat zij de female vocals had gezongen.



Misschien wel de meest schattige actrice Zooey Dechanel (500 Days of Summer, oh how I melted!) heeft een eigen bandje genaamd She & Him. Ze neemt het zingen erg serieus, schrijft haar eigen teksten en produceren bij de platenmaatschappij die ook verantwoordelijk zijn voor o.a. The Artic Monkeys en Franz Ferdinand. She & Him zou het goed doen op festivals!



Een actrice die een geweldige, theatrale musicalvoice heeft is Anna Hathaway. In Ella Enchanted laat ze ons haar prachtige stem horen tijdens het zingen van 'Somebody to Love' van Queen en tijdens de laatste Oscar uitreiking laat ze ons ook weer genieten en steekt ze de draak met Hugh Jackman (Wolverine).



Robert Downey Jr. verraste me met zijn prachtige, rauwe stem in onderstaande Alley McBeal episode. Het is zijn eigen stem! Now I'm really in love with Iron Man!



Echt, de lijst met acteurs en actrices die kunnen zingen gaat on and on. Vaak weten we pas dat ze het kunnen na een filmrol waarin ze moeten zingen. Wat dacht je van Jeff Bridges (The Dude) in de film Crazy Heart. Dakota Fanning en Kristin 'Twilight' Stewart in The Runaways, Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon in Walk the Line, Jamie Foxx in Ray, Nicole Kidman en Ewan McGregor in Moulin Rouge (en Nicole heeft natuurlijk ook het duet Something Stupid met Robbie Williams gezongen), Renee Zellweger en Catherine Zeta Jones in Chicago, Pierce Brosnan en Meryl Streep in Mama Mia, pfff! Ik kan nog wel even doorgaan zo!

Veel acteurs hebben ook gewoon hun eigen band, waarvan Jared Leto een bekend voorbeeld is. Hij heeft zijn acteercarriere compleet aan de wilgen gehangen en tourt de hele wereld rond met zijn succesvolle band '30 seconds from Mars'. Ook Kevin Bacon, Juliette Lewis, Russel Crowe en Jada Pinkett hebben hun eigen band, maar bij hun heb ik het idee dat het meer een grote hobby is dan een poging tot een carriereswitch (maar goed, je weet het maar nooit!).

ps. Nu we het toch over muziek hebben, vanavond gaan mijn zusjes en ik naar het Far East Movement concert, yeah! #zinin

Ik vind het ontzettend gaaf als een acteur of actrice me onverwacht verrast met een geweldige stem! Welke zingende acteurs en actrices kennen jullie nog meer?

Until next time,
Serena Verbon