zondag 5 juni 2011

Douchehulp bij backné (acné op je rug)


Acne op mijn rug is helaas iets waar ik al jaren mee kamp, vooral in de zomer is het even slikken als ik een topje aantrek waarbij mijn blote schouderbladen te zien zijn. Toch doe ik het, want het is nu eenmaal zo en ik vertik het om met dit snikhete weer in een warm en dicht T-shirt rond te lopen. Ik heb er al eerder een artikel over geschreven (lees het hier) en nu vond ik bij Kruidvat laatst een handig douchehulpje die me goed heeft geholpen met mijn backné.


Het vervelende van acne op je rug is dat je er gewoonweg niet goed bij kunt. Het is makkelijk om je gezicht goed te reinigen, maar je rug wordt meestal overgeslagen omdat het te veel gedoe is en omdat we die sneller negeren omdat we er niet iedere dag tegenaan kijken. Als de zon weer volop begint te schijnen bedenk ik me weer dat ik er wat aan moet doen, maar meestal is het dan al te laat en pronk ik weer met een paar donkere littekens. Argh! Toen ik wat aan het browsen was in de Kruidvat vond ik een goede oplossing.



Tussen de bad accessoires vond ik namelijk dit ding, van het merk Source Balance, voor slechts zo'n €2,50. Het is een scrubbende ruggenschrobber, vergelijkbaar met een rugborstel, maar dan veel handiger in gebruik. 



De werking is simpel; plaats je handen in de witte handgrepen en beweeg de schrobber over je rug zoals je met een handdoek doet om je rug af te drogen. Easy!



De structuur is vrij grof, dus je moet wel tegen een flinke scrubbeurt bestand zijn. Het is grover dan bijvoorbeeld zo'n scrubhandschoen of een zoutscrub. Gelukkig kan je rug wel wat hebben, maar als je puisten hebt moet je wel wat voorzichtiger zijn omdat ze door dit ding kapot kunnen gaan en dan krijg je juist littekens (die je dus absoluut niet wil!).

Wat ik doe is in het midden van deze schrobber een wat grotere hoeveelheid reinigingsgel aanbrengen (ongeveer het dubbele als de hoeveelheid die je voor je gezicht zou gebruiken) en vervolgens mijn rug ermee schrobben. Het is een makkelijke manier om je rug te reinigen, je komt zo op alle lastige plekjes en je maakt je rug er ook gladder door. Na het douchen smeer ik er een dunne laag Dark Spot Corrector op, die op den duur mijn littekens lichter maakt.



Hierboven demonstreer ik deze schrobber, om een duidelijker beeld te geven van hoe hij werkt. Acne op je rug is echt niet tof, maar er valt op deze manier in elk geval wat aan te doen. Gebruik een reinigingsgel speciaal tegen acne en probeer verder mijn tips op te volgen uit dit artikel. Ik hoop dat jullie wat aan deze tip hebben.


Until next time,
Serena Verbon