vrijdag 27 mei 2011

MAC Trend Presentation AW11

Vandaag was ik aanwezig bij het online blogevent van MAC Cosmetics in de Pro Store aan de Heiligeweg te Amsterdam. Tijdens dit event zou director of make-up artistry Terry Barber - tevens een legende en inspiratiebron voor velen - ons laten zien wat de nieuwste trends op make-up gebied worden voor het komende najaar. Dit deed Terry door een prachtig model (type: Mila Kunis) gehuld in festivalchic kleding van Dsquared op te maken. Lees verder voor meer details en prachtige foto's (geschoten door Shirley).


Het model droeg een lange, iets uitlopende rok in antraciet, een strakke top met knoopjes en ruches in lichtgrijs met daarover een stoere leren moterbikejas met een grote bontkraag. Om de look compleet te maken kreeg het model een zwarte flaphoed op. De hele look en feel deed Terry denken aan de style van Kate Moss, heel grungy en festival-achtig maar toch ook chic en met klasse gedragen. Heel stoer en vintage met een seventies twist.


De make-up van het model sloot naadloos op deze look aan: een grijsbruine smokey eye (ook onder de ogen vrij dik aangebracht) omrand met zwart kohlpotlood. De lippen maakte hij nude met een bruingrijze ondertoon. De make-up moest eruit komen te zien alsof het geen enkele moeite had gekost, vond Terry. Effortless, like the walk of shame. Alsof het geen enkele moeite had gekost dus, sterker nog, alsof je er nog steeds de make-up van de vorige nacht in de disco op had zitten.


Volgens Terry is de ooglook met verschillende kleuren (die duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn) passé en erg jaren 90. De nieuwe trend is juist om de kleuren met elkaar te blenden tot je erbij neervalt; alles moet mooi in elkaar overvloeien tot een geheel.


Zelf vertelde hij groot fan te zijn van de 'no-mascara' look en de 'no-eyebrow' look, maar deze look kon hij maar niet slijten bij zijn vriendinnen, zei hij. 'Well, maybe it's not wat real woman like, I guess'. Inderdaad Terry. Dat soort ideeën bewaar je maar voor de catwalk, vriend.




Tussen het maquilleren door maakte Terry grapjes, lichtte hij wat nauwkeuriger toe wat hij aan het doen was en zorgde hij voor goede interactie met het publiek. Nadat de look af was kregen we de gelegenheid om het model van dichtbij te fotograferen (oh, wat is ze toch mooi!) en konden we onze vragen op Terry afvuren.



Hoewel ik me niet heel erg bezighoudt met de trends op make-up gebied moet ik zeggen dat deze presentatie me wel heeft geïnspireerd. Ik ben dol op die nietszeggende kleuren die ergens tussenin hangen (is het grijs, bruin, goud, taupe of toch mauve?) en hoe gek een bruine nude lip met een grijze ondertoon ook klinkt, deze kleur stond het model echter damn pretty! Het is natuurlijk niet echt grijsgrijs, er zit een vleugje grijs in. Volgens Terry kiest Angelina Jolie ook altijd voor een soortgelijke kleur, dus ik denk dat ik binnenkort ook maar eens ga proberen hoe zoiets op mijn lippen uitpakt. 


Verder ben ik blij met deze eyelook trend, het is namelijk veel makkelijker om alles gewoon maar met elkaar te mengen in plaats van de kleuren nog redelijk gescheiden te houden. Hoe dan ook, ik ben erg enthousiast over de make-up trends van dit najaar en ik kan niet wachten op de limited edition collecties die nog komen gaan!

Until next time,
Serena Verbon

bron foto's: gemaakt door de lovely Shirley van Styleguide.nl - thanks for sharing!