zondag 13 maart 2011

TBS - Brush with Fashion collectie


Misschien hebben jullie deze limited collection al zien liggen in The Body Shop winkels, want deze unieke samenwerking met het London College of Fashion ligt sinds 1 maart 2011 in de schappen. Beauty en Fashion liggen dicht bij elkaar en gaan haast vloeiend in elkaar over, dus op zich was dit een hele logische stap. Brush with Fashion heet deze collectie, waarbij het design is ontworpen door een 21-jarige studente.


Er werd een gezamenlijke wedstrijd gehouden met The Body Shop en het London College of Fashion om een design te creëren voor de Brush with Fashion collectie. De gelukkige 21-jarige Katarina Voloder, een Duitse Bachelor studente mode illustratie won deze prijs. Echt ontzettend knap van zo'n jong persoon! 

De collectie bestaat uit 2 palettes, een foundation primer, 2 lipglossjes, een liquid blush, een concealer, mascara, nagelvijl, mini brush kit en een katoenen tas. Alle producten hebben, zoals de naam van de collectie al aangeeft, een ingebouwde kwast. En zoals we van TBS gewend zijn bevat ieder product natuurlijke ingrediënten van hoge kwaliteit, zoals het community fair trade verkregen maroelaolie uit Namibie.

Natuurlijk heb ik ook een aantal producten uit deze collectie gescoord! Hieronder wil ik ze graag even aan jullie laten zien, inclusief swatches en een look onderaan!



Mini Brush Kit - €22




De brush kit bevat 4 kwasten waarvan de grootste net te groot is als blending brush en te klein als blush brush. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. De andere kwasten zijn geschikt voor oogschaduw, wenkbrauwpoeder/gelliner en lippenstift. Ik zou met dit setje best uit de voeten kunnen op reis, maar mijn voorkeur gaat toch liever uit naar mijn eigen kwasten, ook al zijn die een stuk groter en onhandiger...



Illuminating Face Base - €18 (15 ml)




De face base is heel erg peachy van kleur, maar na verdelen over het gezicht verdwijnt deze kleur in je huid en blijft er een mooie, healthy en glowy skin over. De structuur is licht en vloeibaar en je hebt niet veel nodig. Het voelt ook heel verfrissend aan op mijn huid EN het zorgt ervoor dat mijn foundation beter blijft zitten. Ik was heel benieuwd naar dit product, en zoals je op de full face foto onderaan kan zien krijg ik er inderdaad een mooie, glowy look door.


Hi-Shine Lip treatment - €14





Ingebouwde kwasten + draaien, dat gaat prima. Ingebouwde kwasten + knijpen zoals bij deze gloss, dat gaat wat minder soepel. Ik moest namelijk best hard knijpen voordat er een druppel gloss uit het kwastje kwam zetten, en het is moeilijk te reguleren (iedereen knijpt anders natuurlijk). De gloss daarentegen is sheer, maar mooi. Heeeeel licht peachy (ik heb de kleur juicy peach) met hele fijne, subtiele shimertjes. De geur is YUMMY! Zoete perzikken, zoals de geur van de TBS douchegel fuzzy peach. Moet je van houden, dat wel.


Limited Collection for the Eyes (a la Mode) - €24


kleuren: Minimalist White, Pret-a-Pink, Futuristic en Little Black Dress


swatches

Zoals altijd ben ik zeer tevreden over de kwaliteit van de oogschaduw van The Body Shop. Het pigment is erg goed en de structuur is een beetje creamy. Bij dit palette zit zelfs een zwart oogpotloodje en een normaal kwastje (dus geen spons applicator), very nice! De prijs vind ik ook erg goed als je ziet wat je er voor krijgt, ongeveer €6 per kleur, valt best mee gezien de kwaliteit!

Hoewel ik lichtroze een hele lastige kleur vind om te combineren moet ik zeggen dat het in combinatie met zilvergrijs en zwart eigenlijk heel makkelijk is. De kleuren staan bij elkaar heel parelmoer-achtig en ik verbaasde me over het mooie resultaat! Ik ga vaker roze gebruiken in mijn ooglooks! Ik heb overigens een zilveren glitter eyeliner gebruikt bij deze look uit de TBS kerstcollectie 2010.

Hieronder close-ups gevolgd door een full face:










Uit deze collectie ben ik het meest te spreken over de Illuminating Face Base en het palette. BoHo Beauty, het andere palette met bruin/naturel tinten is ook zeker de moeite waard! De Brush with Fashion collection is limited, dus ik zou zeggen neem zeker even een kijkje als er producten zijn die je graag wil hebben, je weet nooit wanneer het uitverkocht is...

Wat vinden jullie van mijn look? En zelf al wat gescoord uit de Brush with Fashion collectie?

Until next time,
Serena Verbon