maandag 28 februari 2011

Budget Eyelook met NYC

Zoals jullie weten duurt het nog maar 1 dagje tot we de gehele NYC collectie in het eggie kunnen bewonderen in de Kruidvat filialen. Vanaf 1 maart liggen ze namelijk in de schappen en dat is morgen al! Ik wilde jullie daarom vandaag alvast enthousiast maken over dit eyeshadow kitje genaamd South Street Seaport (817A) waarmee ik een mooie, alledaagse look heb gecreëerd.



Dit kitje bevat 4 oogschaduwkleuren die mooi op elkaar aansluiten en waarmee je verschillende looks kunt creëren. Het handige aan dit kitje is dat er op het plastic hoesje staat aangegeven welke kleuren waar horen. Of nou ja, horen, zelf ben ik niet zo van de regeltjes. Als jij de 'contour' kleur als 'all over lid' wil gebruiken, be my guest. Maar voor beginnende oogschaduw gebruikers zijn het zeker handige richtlijnen.


Het kitje is niet erg groot, juist lekker compact, en is daarom ideaal om mee te nemen voor onderweg of vakantie. De kleuren zijn parelmoer oudroze, shimmery/glittery chocoladebruin, mat creamy en shimmery bronze. 



Deze kleuren staan prachtig bij iedere huidskleur en iedere oogkleur, als je het mij vraagt. De kleuren kunnen gebruikt worden voor een subtiele, alledaagse look. Zwaarder aangezet echter, kun je met dit kitje ook een mooie party look creëren. 



Het allerfijnste is denk ik de prijs. Voor dit kitje betaal je slechts €3,99 (ongeveer dan, want de prijs kon ik niet vinden in de persmap. Ik heb dit gebaseerd op de prijzen omgerekend vanuit dollars en Engelse ponden). Ik vind het een goede prijs, zeker als je kijkt wat je ermee kan.

De prijs is ongeveer vergelijkbaar met Wet 'n Wild, maar de pigmentatie is zwakker. Toch heb ik er best een gepigmenteerde look uit geslagen, want op de ogen lijkt de kleur donkerder dan als swatch op de hand. Schrik dus niet als je deze kitjes gaat swatchen in de winkel en houd dit artikel in gedachten.

Hieronder volgt een stap-voor-stap look die ik heb gemaakt met dit kitje. Ik heb geluisterd naar jullie tips van de vorige stap-voor-stap tutorial en heb daarom vaker mijn ogen dicht gefotografeerd en er af en toe een kwast bij op de foto gezet. Hopelijk is het nu duidelijker dan de vorige keer, maar meer feedback is altijd welkom.


Laten we beginnen met een naakt oog. Hier brengen we een laagje eyeshadowprimer op aan. Ik gebruik de primer van Micheal Todd.


Omdat ik bij de richtlijnen van het kitje wil blijven breng ik de oudoze kleur 'all over lid' inderdaad over mijn gehele ooglid aan.


Met een blending kwast pak ik de bronze 'crease' kleur en breng deze zachtjes aan in en net iets boven mijn crease. Het is heel subtiel en haast niet te zien op de foto, maar het geeft net even iets meer schaduw. 


Hier heb ik mijn ogen dicht en kun je het misschien iets beter zien.


Met een puntige crease kwast breng ik de donkerbruine 'contour' kleur aan in de crease. De kwast is compact dus krijg je een vrij donkere streep die we later nog gaan blenden.

Met dezelfde kwast breng ik dezelfde kleur aan onder mijn ogen, voor ongeveer 2/3 deel.



Om de harde streep weg te krijgen blend ik er net zo lang met de blending kwast overheen (van links naar rechts) tot de streep mooi is vervaagd met de rest van de kleuren.


Met een fluffy blending kwast breng ik de matte, creamy 'highlight' kleur aan onder mijn wenkbrauwen. Ik blend de highlighter met de rest van de kleuren zodat alles mooi in elkaar overloopt.


Zo ziet mijn oog eruit nadat alle kleuren zijn aangebracht en geblend. Nu alleen nog zwart oogpotlood, zwarte eyeliner en zwarte mascara en dan is de ooglook af!





Het resultaat is een subtiele, net-iets-opvallender-dan-nude-look. I like it! Ren dus allemaal naar het Kruidvat morgen om de producten van NYC uit te checken. Dit kitje South Street Seaport is erg mooi, maar Union Square (818A) krijgt ook veel goede reviews online en is geloof ik het populairst.


Bekijk hier mijn review over de NYC Separating mascara en bekijk hier mijn NYC sneakpeek artikel.

Gaan jullie morgen NYC uitchecken bij het Kruidvat? I know I'll do.

Until next time,

Serena Verbon