zaterdag 8 januari 2011

Review: Estee Lauder Wild Coral lipstick (spring 2011)


Aankomend voorjaar verrast Estee Lauder ons weer met een prachtige limited edition lijn genaamd Wild Violet. De collectie bestaat uit make-up met heldere, sprekende kleuren zoals oranje, fuchsia, roze en blauwpaars afgewisseld met rustige natureltinten. Uit deze collectie ontving ik vast de lipstick Wild Coral, een prachtige koraalroze kleur die ik iedereen kan aanraden!




De Pure Color Long Lasting Lipstick lijn (een hele mondvol) wordt aankomend voorjaar aangevuld met 4 prachtige sprekende kleuren. Wild Violet, Wild Coral, Wild Blossom en Wild Fire. Ik ben altijd al gek geweest op koraaltinten, dus Wild Coral kwam als geroepen! In eerste instantie 'schrok' ik een beetje van de felle oranje kleur die zo door het doosje heen kwam kijken, maar eenmaal op de lippen is Wild Coral een koraalroze kleur die helemaal niet lijkt op die kleur oranje.


De lipstick is een plaatje om te zien! Het ligt zwaar in de hand en heeft een gouden dop met een prachtig reliëf logo embleem - het straalt pure luxe uit. Wat ik ook erg handig vind is dat de kleur aan de onderkant te zien is, ook al is het niet precies de kleur van de lipstick. Toch kan ik zo in een oogopslag zien om welke lipstick het gaat en dat komt best van pas als je er een stuk of 10 bij elkaar op een hoopje hebt liggen tussen de rest van je make-up stash.

close-up logo embleem met reliëf

lipstick uit de huls gedraaid

close-up lipstick

Wild Coral is een heldere, koraalroze kleur. De lipstick is medium dekkend (in ieder geval niet sheer) zodat de kleur wat minder heftig op de lippen verschijnt dan je in eerste instantie zal denken. In mijn geval pakte het mooier uit dan verwacht. De kleur op de lippen is mooi koraalroze, een hele sprekende en heldere kleur, sprankelend! Hieronder heb ik de lipstick met 2 lagen aangebracht. Het kan eventueel dunner en een beetje uitgeveegd aangebracht worden voor een getinte lipbalm effect, of dikker voor een dekkend en intenser resultaat.

met flits

zonder flits


De structuur van de lipstick is heerlijk romig en creamy, het glijdt smooth over mijn lippen heen. Ik heb het gevoel dat de lipstick mijn lippen niet uitdroogt, maar eerder moisturized. De lipstick bestaat uit diverse voedende en verzorgende natuurlijke wassoorten, oliën en boters aangevuld met synthetische ingrediënten.

De lipstick blijft redelijk goed zitten. Na een maaltijd blijft er nog wel wat kleur achter, maar bijstiften is op zich geen overbodige luxe. Als je alleen af en toe wat drinkt of een tussendoortje neemt blijft de lipstick makkelijk een paar uur goed zichtbaar op je lippen. De glans is overigens erg mooi, een beetje satijnachtig.


De kleur, de glans, de romige structuur, het moisturizing effect. Pure Color lipsticks van Estee Lauder zijn gewoon legendary en wat mij betreft de paradepaardjes uit hun collectie. De Wild Violet Pure Color Collection ligt vanaf 21 februari 2011 in de winkels, dus nog even geduld! De Pure Color lipsticks kosten €25 en zijn limited, dus wees er snel bij als je er een wil bemachtigen!

Wat vinden jullie van koraal kleurtjes?

Until next time,
Serena Verbon