vrijdag 3 december 2010

BeautyLab in het boek 'Internet Godinnen'


Internet Godinnen is een handleiding voor de startende webshop eigenaresse. Met een eenvoudig stappenplan omschrijft schrijfster Suzan Eikelenstam hoe je überhaupt een webshop begint en hoe je er een doorslaand en blijvend succes van maakt.


Een webshop beginnen is makkelijker gezegd dan gedaan! Ik weet er alles vanaf. Mijn moeder en ik hebben het gewoon gedaan en wisten eigenlijk niet goed waar we aan begonnen. Door ervaring zijn we wijzer geworden in webshopland en moesten we er achter komen dat er meer tijd en moeite (en voorbereiding) gaat zitten in een webshop dan we aanvankelijk dachten. 

Toch hebben we een succesvolle webshop gerund. Zo succesvol dat we de drukte niet meer aankonden en besloten hebben om de digitale deuren dan maar te sluiten. Inmiddels staat de deur op een klein kiertje, maar een webshop runnen zoals we eerst hebben gehad zit er niet meer in. Weet dus waar je aan begint! ;-)


Ons geheim is: geloof in je product. Sta voor de volle 100% achter je shop, je concept en de producten die je verkoopt. De rest ging eigenlijk vanzelf. Mensen vonden onze zeepjes lekker, vonden het leuk dat het een moeder/dochter team was die alles zelf met de hand maakte, en voor we het wisten werden we met The Secret Garden vermeldt in de Fancy, Glamour, Libelle, Mamagenda (agenda van Daphne Dekkers) en Flavourites. 


Schrijfster Suzan Eikelenstam heeft me geïnterviewd en enkele quotes in haar boek Internet Godinnen verwerkt. Wat een eer he! Ik bestelde het boek via Cosmox voor €15,95 (gratis verzendkosten) en las met trots mijn quotes terug.





Ik heb het boek doorgebladerd en wat ik zag was fantastisch! Er staan echt goede tips in voor de beginnende webshopper. Soms dacht ik, had IK dit maar geweten toen we nog bezig waren met The Secret Garden! Ook staan er een paar hele interessante interviews in met succesvolle webshop eigenaren. Het boek is stimulerend, informatief en duidelijk. En een gat in de markt. Want steeds meer vrouwen besluiten een eigen webshop te beginnen en waarom ook niet?

Mocht je er over denken een eigen webshop te starten (of heb je er al 1 die wel een boost kan gebruiken?) dan is Internet Godinnen een absolute aanrader. Het boek is echt de moeite waard. Er staan overigens ook tips in die op bloggers net zo goed van toepassing zijn, maar daar wijdt ik een andere post aan. 


Zeg eens eerlijk, zouden jullie geen webshop willen beginnen? En zo ja, wat zou je dan willen verkopen?

Until next time,
Serena Verbon