maandag 6 september 2010

What to do: Nagellak rek indeling

Vandaag ging ik eens even aan de slag met de indeling van mijn nagellak rek. Ik kreeg dit rek kado van mijn lieve mama voor mijn verjaardag. She's the greatest! Ik vroeg aan jullie of ik de lakjes op kleur of op soort zou sorteren en zo'n 95% raadde me aan om het op kleur te doen. Maar wat blijkt, I don't like that at all! Kijk maar even mee naar de foto's ter vergelijking...




Ik begon trouw jullie raad op te volgen en sorteerde mijn flesjes op kleur. Nude eerst, vervolgens roze en toen van mint naar petrol, felgroen en eh... ik ben de kluts een beetje kwijt! Kijk, weet je wat het is. Er zijn maar zeven kleuren in de regenboog (rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet) en er zijn miljoenen nagellak kleuren. Het is onwijs moeilijk om al mijn lakjes goed en mooi op kleur te sorteren. Moet bordeauxrood bij de roodtinten of de paarstinten? En waar moet het lakje die paars is maar een groene glans heeft?

En niet alleen dat, toen ik eenmaal bij de derde rij was aangekomen keek ik eens goed van een afstandje en kwam tot de conclusie dat het zo een heel rommelig geheel is. Ik besloot ze er weer allemaal uit te halen en ze opnieuw te sorteren, maar ditmaal op de vorm (en daardoor ook een beetje op merk) van het flesje.



Dit vind ik veel netter en overzichtelijker staan zo. Het regenboog effect is hier wel weg maar omdat het nu zo overzichtelijk is vind ik de juiste kleur toch wel binnen een mum van tijd. No problem! Ik ben nog niet helemaal klaar. Er zijn nog veel (te veel) flesjes die hier nog tussen moeten en ik zal hier en daar vast wel wat verschuiven. Maar het idee is duidelijk, ik geef de voorkeur aan sorteren op vorm.

Wat vinden jullie er van nu jullie de foto's zo onder elkaar zien? Geven jullie nog steeds de voorkeur aan sorteren op kleur of zijn jullie het met me eens dat sorteren op vorm/merk flesje mooier is? Spreek me gerust tegen hoor, ik ben gewoon heel benieuwd naar jullie mening.

Until next time,

Serena Verbon