woensdag 29 september 2010

Nail Art How-to: Lacy Nails (easy!)

Op de site van CND Nails werd ik geïnspireerd door een design genaamd Golden Tortoise. Dit design heeft structuur en ik vond het effect erg gaaf. De structuur is verkregen door gewoon een stukje stof op nog natte nagellak te duwen, just as easy as that! Ik besloot deze structured techniek ook meteen uit te proberen en heb er gelijk een stap-voor-stap tutorial van gemaakt voor jullie!


Inspiratie




Wat heb je nodig?
Een goede base- en topcoat, twee contrasterende kleuren nagellak, een stukje stof met structuur. Ik koos voor een stukje kant, maar een (kapotte) visnetpanty doet ook prima dienst. Ik gebruik hier verder een zilver shimmery lakje genaamd Diamond Geezer van Butter London en een zwarte lak van de H&M genaamd Manhunter.


Let's start!
Lak je nagels met een laagje basecoat en een dekkende laag van je basiskleur nagellak.

De eerste kleur moet helemaal droog zijn, vervolgens lak je je nagels met de contrasterende kleur (in mijn geval is dat zwart) en druk je het stukje stof zo snel mogelijk op de nog natte nagellak. Druk stevig aan en trek het stofje vervolgens in een ruk van je nagels af.

Je kanten stofje ziet er ongeveer zo uit...

...en ja nagels zo! Laten drogen, topcoatje erover heen et voila! Je structured nails are done!


Final Look



Werken met stofjes en structuren is een hele makkelijke techniek. Het zorgt voor een soort vintage look vind ik. Ik heb hierboven gekozen voor zilver en zwart maar combinaties die minder contrasterend zijn (bijvoorbeeld licht- en donkerroze of rood en oranje) zijn misschien nog wel leuker! 

Ik zou zeggen, pak een oude panty (of oude onderbroek...), knip hem in stukjes en oefen deze Vintage Lacy nails (na 1 keer heb je hem al onder de knie!). Succes!

Until next time,
Serena Verbon