dinsdag 31 augustus 2010

Ellis Faas lips

Ellis Faas is een wereldberoemde visagiste van Nederlandse bodem. Ze heeft sinds een aantal jaren haar eigen cosmeticalijn die wordt verkocht bij Skins filialen in Nederland. Haar lijn bestaat uit prachtige producten met mooie, sprekende kleuren, maar wat direct in het oog springt zijn haar innovatieve verpakkingen. Alle Ellis Faas producten zijn vloeibaar en zitten in pennen. De pennen kunnen verzameld worden in de Ellis Holder, een koker waarin je 7 Ellis producten kwijt kan. Ellis Faas heeft met haar lijn een uniek concept op de markt gebracht waar ik erg onder de indruk van was. Haar lipproducten bestaan uit 3 varianten, Creamy Lips, Milky Lips en Glazed Lips. Van iedere soort heb ik een kleur. Laten we verder gaan naar de swatches...



De pennen van Ellis Faas zijn vrij lang, ongeveer net zo lang als een oogpotlood (wat voor een lipproduct aan de lange kant is). De vormgeving is werkelijk prachtig. Glanzend zilver met een kogelvormige dop. Aan de onderkant zit een draaigedeelte. Voor het eerste gebruik draaide ik me echt een slag in de rondte voordat er eindelijk wat product naar boven kwam, maar als het er eenmaal uitkomt heb je voortaan maar 3 draai 'klikjes' nodig om voldoende product op de applicator te krijgen voor eenmalig gebruik.


Qua uiterlijk zien alle producten er hetzelfde uit. Alleen aan de onderkant kun je zien om wat voor product het gaat. L staat voor lips. Getallen beginnend met 1 zijn Creamy, getallen beginnend met 2 zijn Milky en getallen beginnend met een 3 zijn Glazed. Aan de onderkant kun je ook meteen zien welke kleur erin zit.


Op bovenstaande swatch zie je bovenaan Creamy Lips L101, daaronder Milky Lips 205 en daaronder Glazed Lips 304.

Creamy Lips heeft een spons applicator die ervoor zorgt dat je de kleur op je lippen kunt deppen voor een stain effect en zowel dikker kunt aanbrengen voor sprekende lippen met een dekkend resultaat. De structuur is zacht en romig en het geeft je lippen een satijnachtige glans. Het is te vergelijken met een lippenstift. Deze kleur L101, ook wel Ellis Red genoemd, is echt knallend donkerrood. Heel erg wow! Hierboven heb ik hem zowel dik en dekkend aangebracht als licht gestained. Beide manieren zijn erg draagbaar en mooi.

Milky Lips is vloeibaarder en minder dekkend maar geeft desondanks een duidelijke kleur af. Het pigment mag er wezen en het geeft je lippen een mooie glans. Het is te vergelijken met een dikke, creamy gloss. Deze kleur 205 is echt prachtig. Voor mij is het een echte nude kleur, perzikjes met een vleugje roze. Love it!

Glazed Lips is de meest glossy van zijn soort en wordt aangebracht met een spits kwastje. Het is een transparante, sheer gloss die toch behoorlijk veel kleur aan de lippen geeft. De glans is vergelijkbaar met een wetlook, very ultra shiny dus. Het is te vergelijken met een vloeibare, sheer gloss. Deze kleur 304 is schitterend! Een soort oranjerood met een vleugje bruin.

Ik dacht eerst dat Ellis Faas Lips het meer moest hebben van die geweldige verpakkingen, maar niets is minder waar. De producten zijn niet alleen mooi en praktisch, de kwaliteit is super. Het aanbrengen gaat heel erg makkelijk en het pigment is geweldig. Daarnaast plakken de producten niet en blijven ze best lang op de lippen zitten, zelfs na een hapje en een drankje. De producten ruiken overigens naar niets (of haast naar niets), ik kan in ieder geval geen geurtje onderscheiden. Dit vind ik ook een pluspuntje! 

.

Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is de prijs. Deze lipproducten zijn namelijk per stuk €25 en dus qua prijs vergelijkbaar met Chanel. Hoewel het qua kwaliteit ook vergelijkbaar is met Chanel heeft Chanel natuurlijk naamsbekendheid dus kan ik me voorstellen dat je daar sneller zo'n bedrag voor neerlegt dan voor de producten van Ellis Faas. Maar echt, geef Ellis Faas producten een kans! Ze hebben  mij niet teleurgesteld, integendeel, en het design is natuurlijk prachtig.

Nu deze lipproducten zo goed zijn bevallen ben ik alleen nog maar meer nieuwsgierig naar de andere producten. Naast lipproducten heeft ze namelijk ook oogschaduw, foundation, concealer, blush, mascara en eyeliner. Vooral de creamy- en milky eyes producten lijken me schitterend!

Neem even een kijkje op haar site EllisFaas.com voor meer productinformatie. Ellis is echt een vrouw naar mijn hart, lekker grondig. Ze heeft haar lipproducten geswatched op 3 verschillende huidkleuren zodat je kan zien hoe een bepaalde kleur en structuur ongeveer bij jou zal staan. Ideaal! Zo zou ik het zelf ook gedaan hebben, remember de red Lipstick test?

Producten van Ellis Faas zijn alleen verkrijgbaar via Skins of via haar eigen webshop.

Q: Wat zou jij maximaal uitgeven voor een lipproduct?

Until next time,
Serena Verbon