donderdag 10 juni 2010

Uit de oude doos... MAC Pro Gloss in Teal

Mijn zusje was niet thuis dus zat ik wat te neuzen op haar rommelige chaos-kaptafel waar echt alles verspreid en door elkaar ligt. Dopjes ontbreken of zijn gewoonweg niet dichtgedraaid, flessen zijn omgevallen, potloodslijpsel ligt tussen de make-up en doosjes liggen open. Haar kaptafel is haast identiek aan die van mij, al denk ik dat ik er zelfs nog meer een troepje van maak. Anyways, wat zag mijn oog? Een MAC product die we ooit een keer van mijn Douglas tante kregen toen de MAC Counter daar werd geopend. Dat moet zo'n 2 jaar geleden zijn denk ik. Het is een tube met blauwgroene gloss. Tot de dag van vandaag hebben we het nooit gebruikt. Eerlijk gezegd weet ik niet eens wat ik er mee zou moeten doen! Vandaag heb ik een poging gewaagd, kijken jullie mee?


Ik wilde er natuurlijk eerst achter zien te komen wat dit precies voor product was en uit welke (limited edition) collectie het afkomstig was. Zoals jullie zien staat er op het doosje alleen het woord 'Gloss'. Ja, late dat duidelijk zijn, gloss dus. Lipgloss? Eyegloss? Multi-purpose gloss? Ik had geen idee.



Gelukkig viel mijn oog bij het openmaken van het doosje op het lipje waar subtiel 'Back 2 MAC' op gedrukt stond. Ik had wel eens gehoord over Back 2 MAC, dat is een limited edition geweest van een paar jaar terug geloof ik.

*edit* Back 2 MAC is helemaal geen LE maar het recycle programma van MAC. Haha, stupid me! Als je 6 doosjes terugbrengt (primaire verpakkingen) naar de Pro Store waar dit op staat gedrukt krijg je er een brand new lippenstift voor terug. Nice! Helaas geldt Back 2 MAC niet in Nederland. Dankjewel lezeres Ashley en Debbie voor de uitleg!

Het is dus een PRO product, dat wil zeggen een product speciaal ontwikkelt voor professionals en Make Up Artists. PRO producten zijn er voor body art, beauty shots. fashion shoots, film, televisie en theater.


De Gloss zit in een 10 ml tubetje met een smal tuutje. De kleur heet Teal, een blauwgroene teint met een metallic glansje en subtiele shimmers.


Door de kleur dacht ik eerst dat het een eyegloss zou zijn. Maar dat spul begint al na 1 minuut te creasen als een malle! Dus eyegloss is uitgesloten, lijkt me.



De substantie heeft alles weg van een lipgloss. Een blauwgroene lipgloss? Ach ja, ik probeer het eens uit dacht ik. Op de lippen voelt de gloss precies aan zoals andere lipglossjes. Echt heel fijn, niet plakkerig, mooi glanzend en niet uitdrogend. Nice! Alhoewel, de kleur is niet bepaald wat je verwacht van een lipgloss. Op mijn lippen lijkt het wat grijzer en heeft het veel weg van een metaalsoort. Het blauwgrijze kleurtje maakt me erg bleek en kil, maar toch is het op de een of andere manier niet echt lelijk! Het is gewoon heel erg apart en out of the ordinairy. Deze Gloss zou ideaal zijn voor editorial shoots of thema make-up (Halloween anyone?). Als je de gloss heel lichtjes aanbrengt lijkt het trouwens alsof je onderkoelt bent. Dus ook als theater of film- make-up doet deze gloss het prima. Het is een PRO product, dus het doet precies waarvoor het gemaakt is. Maar is het ook draagbaar voor alledag?


Op de officiele MAC site staat dat deze Gloss een Multi-use gloss is trouwens, iets waar ik het helemaal niet mee eens ben! Sophisticated shine my ass. Provocative colour accent, ok mee eens. 
Shine the skin in shades of Gloss. Lightly tinted, adds a sophisticated shine, gloss, and polish to the skin, as it lays down a tone. Apply anywhere you require, shine, gloss, highlight, or as a provocative colour accent.
Wat vinden jullie van zo'n afwijkende kleur op de lippen? Hebben jullie zelf ook een apart kleurtje in jullie stash?

MAC Pro [Official Site]

Until next time,
Serena Verbon