dinsdag 8 juni 2010

DIY: Watermelon Nailart

Omdat mijn nagels eindelijk eens een keer lang zijn (en blijven!) ben ik helemaal enthousiast aan het lakken geslagen en sinds ik de inspirerende site Fuck Yeah Pretty Nails heb ontdekt ben ik laaiend enthousiast met nailart aan de slag gegaan. Ik had zin in een lekkere zomerse look! Jullie kunnen vast wel raden door welk soort fruit ik me heb laten inspireren, toch?


Essie Tangerine 116, Gynics 75, Astor VIP Brown 581

Stap 1 - Basis
Lak je nagels met een laagje basecoat en vervolgens met een lakje in een oranje of roze teint die op de kleur van een watermeloen lijkt. Het laagje moet mooi dekkend zijn.

Stap 2 - Schil
Om de illusie van een watermeloenschil te creĆ«ren lak je de nagelrand wit. Hierover heen breng je een groen laagje aan maar wel zodat er nog een smal randje wit te zien blijft. Bij gebrek aan witte nagellak heb ik alleen een groen randje gelakt. Alleen groen staat ook leuk, maar een extra wit randje maakt de watermeloen look pas echt helemaal af.

Stap 3 - Pitjes
Een watermeloen zou heen watermeloen zijn zonder zijn pitjes! Doop het uiteinde van een sateprikker in de kwast van een donkere nagellak (donkerbruin of zwart) totdat er een mini druppeltje aan de punt hangt. Laat dit druppeltje rustig op je nagel vallen. Zo ontstaan er mooie, bolle, druppelvormige stipjes. Een topcoat eroverheen om alles te sealen en klaar is je Watermelon Nailart!



Mijn allereerste Nailart experiment - Watermelon Nails!

Mijn inspiratie - met wit randje en minder pitjes

Watermelon Nails door de pro - zo goed hoop ik ooit te worden!

Deze Watermelon Nails zijn mijn eerste poging tot nailart en man, I'm hooked! Ik ben echt een nailart noob dus sorry dat ze niet zo perfecto zijn als de onderste foto, maar ik hoop wel ooit zo goed te worden! Ik heb totaal geen nailart tools maar die ga ik zeker in huis halen zodat ik gemakkelijker en nauwkeuriger kan werken. Ik heb al een boel andere leuke ideetjes gezien zoals Strawberry Nails en Cupcake Nails waar ik op ga oefenen. Als ik het onder de knie heb volgt er zeker weer een artikeltje van! 

Zijn jullie al aan de nailart geslagen? En wat vinden jullie er eigenlijk van?

Until next time,
Serena Verbon