donderdag 3 juni 2010

Chanel Logo Tattoo's - Part 1

Tijdens de Chanel spring-summer collection 2010 in Parijs verschenen de modellen met Chanel tattoo's op de catwalk. Dit waren echter tijdelijke tattoo's, zoals wij die kennen als 'plakplaatjes' die we vroeger gratis bij de smurfenkauwgom kregen. Maar dan mooi. De echte trouwe Chanel fan gaat natuurlijk niet voor iets tijdelijks. Chanel is iets voor de rest van je leven! Als je wilt laten zien dat je tot de harde kern behoort en Chanel in je hart hebt gesloten ga je uiteraard voor the real deal. Ik heb een aantal foto's opgesnort van diehard Chanel fans met een echte tatoeage van het Chanel logo! Meer foto's na de klik.




Chanel logo op de bovenkant van de pols


Chanel logo aan de achterkant van je nek


Chanel logo op je heup


Hoewel ik absoluut verliefd ben op het merk Chanel zou ik toch niet zo snel het logo op mijn lichaam laten zetten. Sowieso zou ik niet zo snel een logo op mijn lichaam laten zetten, al kan ik me er wel wat bij voorstellen. Als je nu eenmaal helemaal weg bent van een bepaald merk die niet alleen staat voor de producten die ze verkopen maar ook voor een bepaalde levensstyle, een style die jij naleeft of waar jij van houdt, kan ik het me juist heel goed voorstellen. Of als ik een merk associeer met een persoon dan staat dat merk symbool voor die persoon. Stel die persoon komt te overlijden en je wilt een blijvende herinnering, dan is een tattoo van dat betreffende merk een goede keuze. Het merk zou dan een symbolische betekenis hebben en dat vind ik eigenlijk juist heel mooi. Probeer dus niet te snel over een tattoo te oordelen als je het gehele verhaal er niet achter kent. Jaja, dat was de wijze les van vandaag. En met nader inzien zou ik eigenlijk wel in staat zijn een logo tattoo te nemen, alleen ik moet er dan wel eerst een reden toe hebben. 


Chanel tasje met een bloemetje als versiering


Tot die tijd vermaak ik me vast en zeker met de tijdelijke Chanel Tattoo's, de officiĆ«le naam luidt Les Trompe L'oeil de Chanel - temporary skinart (limited edition). Trompe L'oeil is een schildertechniek die bedriegelijk echt lijkt. Letterlijk vertaald betekend het dan ook "Bedrieg het Oog". Ik snap waarom deze tattoo's zo zijn genoemd, eenmaal op de huid lijken ze werkelijk levensecht, heel 3D. Ik kocht de tattoo's gisteren in de Chanel Boutique in de P.C. Hooftstraat te Amsterdam en betaalde er € 55,00 voor. 


Het mapje


De 5 sheets met in totaal 55 temporary tattoo's


In het mapje zitten 5 velletjes met prachtige zwart-wit tatoeages. Het zijn er 55 stuks in totaal, die naar wens gecombineerd op het lichaam aangebracht kunnen worden. Binnenkort volgt hier een filmpje over waarin ik laat zien hoe je ze kunt combineren en hoe je ze dient aan te brengen. Ik heb er echt zin in om ze te gebruiken, mijn handen jeuken! Zijn jullie ook benieuwd?

En wat vinden jullie van logo tatoeages, zoals van Chanel?

Until next time,
Serena Verbon