dinsdag 25 mei 2010

Zomervoeten


De afgelopen dagen is het zonnetje goed doorgebroken in Nederland, dat hebben jullie vast wel gemerkt.  Met dat zomerse weer loop ik het liefst op slippers, maar wat ik dan wel belangrijk vind is dat mijn voeten er mooi en verzorgd uitzien. Ik heb ze de hele winter verwaarloosd en verstopt in Rubber Duckies en Uggs, maar nu het warme zomerweer voor de deur staat hebben ze wel een opknapbeurt verdiend en mogen ze best gezien worden!


Producten die ik gebruik voor mijn persoonlijke Voeten Pedicure: 
1. Food Friend (of Ped Egg), 2. Lush Sex Bomb, 3. Lush Stepping Stones
4. Lush Lemony Flutter / bokkepootje, 5. Rituals cooling foot balm.

Stap 1 - Eelt verwijderen
Eelt verwijder je het beste op droge voeten. Er bestaan van die mesjes die eelt kunnen wegsnijden, maar persoonlijk vind ik dit nogal linke soep. Toen ik nog bij Douglas werkte verkochten we zulke mesjes bij de kassa, maar we hoorden heel vaak horror verhalen van klanten die tot bloedens toe in hun voeten hadden gesneden. Eek! Met een Ped Egg (a.k.a. Foot Friend, de namaak variant te koop bij Blokker) of een eeltschaaf haal je op een geleidelijke manier eelt van je voeten af.
Stap 2 - Voetenbadje
Vul een teiltje met warm water en plons je voeten erin. Je huid verzacht door het water zodat je ze later gemakkelijker kunt behandelen. Om je voeten extra zacht te maken voeg je een scheut melk aan het water toe. Melk bevat van nature alpha-hydroxy-acids die dode huidcellen verwijderen. Wat ik persoonlijk erg lekker vind is een (deel van een) bruisbal toevoegen aan het water. Het ruikt erg lekker en verzacht tegelijkertijd je voeten.



Stap 3 - Scrubben
Scrub je vochtige voeten grondig met een lichaamsscrub, een puimsteen of een speciaal daarvoor bestemde voetenscrub. Lush heeft een nieuw product genaamd Stepping Stones, een bruisend blok wat naast scrubbende bestanddelen zoals puimsteen ook verzorgende en voedende bestanddelen bevat. Richt je extra op de delen van je voet die eelt bevatten, zoals je hielen en de buitenkant van je grote teen. 


Stap 4 - Nagelriemen
Als je je voeten een lange tijd hebt verwaarloosd zul je merken dat je nagelriemen steeds verder over je nagels 'kruipen'. Verzacht je nagelriemen daarom eerst met een nagelriem creme of -olie zoals Lush Lemony Flutter. Smeer ze royaal in en wacht een paar minuten voordat je ze voorzichtig terugduwt met een bokkepootje. Doe het alsjeblieft niet te ruig, want het doet soms best pijn, en probeer geen centimeters terug te duwen. Iedere keer een klein beetje is dan beter. 
Stap 5 - Moisturize!
Haal je voeten uit het badje en dep ze droog. Smeer ze royaal in met een speciale voetencreme, of een hand- of bodycream als je dat niet in huis hebt. Als het maar vettig is en snel intrekt, want je wil niet uitglijden omdat je over je laminaatvoer glibbert, now do you? Als je gaat slapen smeer je voeten dan extra dik in, trek sokken aan en duik je bed in. De volgende ochtend voelen ze als nieuw! Als je nog ergens heen gaat trek je natuurlijk mooie slippertjes aan, want iedereen mag jouw mooie verzorgde voeten nu zien! 



Stap 6 - Finishing Touch
Nu je voeten eeltvrij, zacht en gevoed zijn mogen ze extra in de spotlight staan! Knip je nagels recht af, of vijl ze recht, maar rond de hoekjes een beetje af. Dit vind ik persoonlijk het mooiste staan. Ik houd ze ook graag kort. Ik heb wel eens iemand gezien die lange teennagels had, en ook al waren ze keurig gelakt, ze deden me denken aan klauwtjes. Yuk! Ook leuk: Geef je nagels een vrolijk zomers knalkleurtje!



Zo zien mijn voeten er uit na 'de grote beurt'. Natuurlijk moet ik het vanaf nu regelmatig bijhouden, gewoon voor het slapen gaan even de Foot Friend eroverheen halen en van tijd tot tijd lekker insmeren. Hebben jullie je voeten al zomerklaar gemaakt?

Until next time,
Serena Verbon