woensdag 12 mei 2010

Second Chance for Karl Lagerfeld: Remember Now

Herinneren jullie je nog deze post waarin ik zwaar teleurgesteld ben in Karl Lagerfeld's zogenaamde kunstwerkje? Hij creëerde de short film Vol de Jour om ons op artistieke wijze kennis te laten maken met de nieuwste collectie van Chanel. Maar oh mijn god wat was dat slecht! Der Kaiser heeft een tweede poging gewaagd en regisseerde een nieuwe short film genaamd Remember Now. Ook in deze short film wordt ons de nieuwste Chanel collectie op sluikse (but sexy) wijze geshowd. Lees verder om Remember Now te bekijken en geef je ongezouten mening!


Remember Now is in zijn geheel te zien via de site Chanel-News.com of in twee delen via YouTube hieronder:




Remember Now heeft als doel ons de nieuwste Chanel collectie te laten zien en wat dit betreft slaat Karl Lagerfeld de plank nu eens hartstikke raak! De Chanel couture is duidelijk te zien, dat was bij Vol de Jour wel anders. Zo kan ik nu tenminste zeggen dat het dansende gekke meisje bij de moter echt een leuk Chanel jurkje aanheeft. Ook Baptiste, de hoofdrolspeler uit Vol de Jour, is in deze short film weer van de partij maar de hoofdrol heeft hij moeten afstaan aan Pascalle Greggory, een Franse acteur die tegen de 60 aanloopt. Elisa Sednaoui vertolkt de vrouwelijke hoofdrol. Elisa is een supermodel, geen actrice, maar ze  acteert helemaal niet slecht, integendeel.

Spoiler Alert! Eerst kijken voordat je verder leest, anders verklap ik de inhoud...

Het enige wat ik me na het zien van deze short film afvraag is: Wat zoekt zo'n mooie meid bij zo'n oude snoeperd als Pascalle? Op zich is Pascalle een beetje bescheiden en beseft hij ook wel dat hij ouder (te oud) is voor haar, maar zoals iedere man accepteert hij haar avances. Ja, waarom zou hij niet? Hij laat zich gewoon meesleuren met de nacht en geniet van het leven. En daarentegen is hij heerlijk mysterieus, sophisticated, charmant, rijk en daardoor woest aantrekkelijk voor Elisa. Ach, het is ook niet dat het iets raars is, een oude man met een jong bloempje, en waarschijnlijk maakt dat Remember Now ook een stuk intrigerender en bijzonderder dan als het om een perfect matching stelletje was gegaan, denken jullie niet? Wat ik trouwens erg leuk vond is dat Der Kaiser himself nog even een appearance maakt in zijn eigen kunstwerkje, hij heeft volgens mij wel humor die Karl.

Wat vinden jullie van deze artistieke manier van reclame maken? Nieuwe collecties 'verstoppen' in een short film? Ik vind het geniaal. Zo kan ik sinds het zien van Remember Now dat Chanel jurkje (van die dansende gek bij de moter) niet uit mijn hoofd krijgen, I want it! En hoe vaak kijk je een film of serie en denk je, WOW! Wat heeft ze een leuke [vul kledingstuk in] aan, waar zou je die kunnen kopen? Nou, bij deze short film weet je in ieder geval dat alles van Chanel is, dus hoef je je zulke dingen niet meer af te vragen. Of we het kunnen betalen is een tweede, maar je weet het in ieder geval.

Until next time,
Serena Verbon