zaterdag 22 mei 2010

My First Festival - Fusion of Dance 2010

Al jarenlang probeerden mijn vriendinnen me mee te lokken naar festivals als Lief, Rockit, Awakenings, Extrema Outdoor en Lowlands notabene. Alsof ik het zie zitten om de hele dag (of langer) rond te sjokken op een grasveld met keiharde muziek en benevelde mensen en daar ook nog eens een dikke 70 euro voor moet neertellen. 'Nee, zo is het niet' zei een vriendin in een hopeloze poging me over te halen, 'Je gaat lekker liggen op een heuvel, geniet van het zonnetje en de muziek, met een drankje, en iedereen is zo ontzettend aardig!'. Pff, mij overtuig je niet zo snel wat festivals betreft.

Tot ik Bas en Cynthia vol lof hoorde praten over Fusion of Dance, een Dance Festival die vorig jaar voor het eerst werd gehouden bij de Wijthmenerplas te Zwolle, 20 minuten fietsen van hun huis. Bas hielp mee met de opbouw en stond achter de bar, zoals dit jaar ook het geval zal zijn. Hij heeft dus alles van begin tot eind meegemaakt en raakt er haast niet over uitgepraat (daarom begin ik er ook maar niet over). Cynthia bezocht Fusion vorig jaar en had er een hella good time.

Fusion of dance 2009 - 's nachts

Bovendien kost een kaartje slechts €30, ongeveer de helft van de meeste dance festivals die ik ken. Niet dat de prijs wat uitmaakte, want Bas regelde een vrijkaartje voor me. Dus het is gratis, we kunnen er gewoon op ons fietsje heen en het beloofd een zonnige dag te worden. Wat houdt me tegen, vraag je je af? Nou, niets. Vandaag is de dag dat ik, Serena Verbon, me voor het allereerst in mijn leven ga begeven op festival terrein.

Ga ik het leuk vinden? Ik sta er neutraal in. Ik wil er niet met vooroordelen heen gaan, ik laat alles gewoon over me heenkomen en kijk dan wel of ik er van geniet. De muziek is in ieder geval leuk! Bij het Lipgloss podium draait Vato Gonzalez zag ik, en die kan erg lekker draaien! Ik denk dat we het meeste bij dit podium zullen staan. Hieronder een promo filmpje die ik van de site heb geplukt:


Ik hoop gewoon dat ik niet halverwege de dag moe wordt of dat ik me ga vervelen. Het is namelijk vanaf 12u 's middags tot 12u 's nachts, ik vraag me af hoe iedereen dat toch volhoudt zonder drugs! Oh, wait...

Ik moet wel toegeven dat ik ook heel (HEEL!) enthousiast werd toen ik zag dat er een Cocktail Bar is EN heel veel lekkere eettentjes waaronder een SUSHI BAR! Sushi en Cocktails! Sushi en Cocktails! Mocht ik me gaan vervelen dan chill ik waarschijnlijk in de buurt van deze stands.

Ik laat jullie binnenkort weten hoe mijn eerste festival me is vergaan. Wish me luck! Mochten jullie ook gaan en ons tegenkomen schroom dan niet om even gedag te zeggen ok? Check Fusion of Dance [Official Site] voor meer info.

Until next time,
Serena Verbon