donderdag 11 februari 2010

Fashion: Cosplay haarbanden

Heb ik iets gemist? Is het tegenwoordig fashionable om een designer cosplay haarband te dragen? Cosplay is big in Japan en Amerika maar ook in Nederland zijn er liefhebbers. Cosplay is te omschrijven als het verkleden als je favoriete character uit met name een anime-serie (Japanse tekenfilm) of game. Er bestaan hele conventions waar cosplay fans naartoe komen in hun mooiste outfits die ze vaak ook nog eens (deels) zelf hebben gemaakt. Ze steken onwijs veel tijd en zorg in hun outfits. Een cosplay haarband is een haarband met bijvoorbeeld konijnen of elven oortjes die de outfit compleet maakt. Very cool. Very nerdy.

Hiernaast een foto van de Olsen twins die ik net toevallig tegenkwam tijdens browsen op het internet op zoek naar leuke nieuwtjes. Ik dacht, w0000t!? Ze hebben een haarband met dieren oortjes op! Ik wist niet zo goed wat ik hier van moest denken. Maar nu ik er langer naar staar vind ik het ergens wel cute! Deze haarbanden maken hun outfit compleet. Als de de haarbanden zou wegdenken zou hun outfit ineens een stuk minder interessant zijn. Ze zijn fun!

Doen ze je trouwens niet denken aan Fifi Lapin?

Photobucket

Toen ik verder zocht vond ik foto's van Lady GaGa en Lily Allen die ook al deze designer cosplay haarband rockten! My gawd. Als én de Olsen Twins én Lady GaGa het dragen, MOET het wel in zijn.

Lady Gaga

Lily Allen

Designer Ears
De haarbanden zijn afkomstig van misschien wel het bekendste hoeden designershuis Maison Michel. Ze zijn vervaardigd uit zwart kant.


Maison Michel - Mickey Mouse Ears Lace Hair-band.
$$$ 400


Pfoe! Wat een centjes voor zo'n haarband zeg! Gelukkig zijn er op eBay of marktplaats goedkopere varianten te vinden (zoeken op cosplay ears)! Je kan natuurlijk ook zelf creatief bezig zijn met een haarband, tape, kanten stofjes en wat ijzerdraad. Speciaal voor jullie heb ik een tutorial opgesnort. Leuk voor fashion feestjes, leuk voor carnaval!

Trouwens, de Olsen twins rocken dus dezelfde haarband als Lady GaGa en Lily Allen, ik geloof dat ze hem alleen andersom hebben opgezet. Kijk:



Wat vinden jullie nou van deze haarbanden? Fashionable? Fun? Fugly? Zouden jullie ze zelf dragen? I know I would! Ik ben zelf in het bezit van een trui en jurk met capuchon waar kattenoortjes op genaaid zijn. En... ik geef het niet graag toe, maar... ik heb ook de befaamde Naruto forehead protector in mijn bezit. Yes. I said it. Dat is een cosplay accessoire voor als je als een Naruto (=Japanse anime over ninja's) character verkleed wilt gaan. I'm a nerd, I know.

Dus ja, ik vind deze designer haarbanden echt heel leuk! En als ik er een zou krijgen (nee niet kopen, dat vind ik nou net iets te gortig) zou ik hem ook zeker dragen naar een speciale gelegenheid. Aandacht gegarandeerd!

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Until next time,
Serena Verbon

ps. vanavond een update over het mooi inpakken van kadootjes (video tutorial). Hendy voor aankomende Valentijn, je wil natuurlijk wel een beetje indruk maken, niet? ;)